Termeni și condiții

  1. Definiții

 

  • Horteka: Trend 2012 s.r.o.

Zenklova 32/28

Libeň, 180 00 Praha 8

IČO: 63990849 (denumită în continuare „Horteka“)

 

 

  • Serviciul de relații cu clienții

        Contact:

       OP 20 CP 17, sector 2 București

         Număr de telefon: 021 408 00 30

 Adresă de email: info@horteka.ro

 

 

  • Site web:

www.horteka.ro

 

  1. Aplicabilitatea

 

2.1 Termenii și condițiile generale se aplică tuturor ofertelor Horteka și tuturor contractelor încheiate cu Horteka. Termenii și condițiile generale vor fi prezentate clientului înainte de încheierea oricărui acord comercial. În eventualitatea în care acest lucru nu este posibil, Horteka va informa clientul, înainte de întocmirea acordului, că termenii și condițiile generale pot fi consultate pe site-ul Horteka sau că pot fi trimise clientului la cererea acestuia.

2.2 Dacă Termenii și condițiile generale se transmit în format electronic, acestea trebuie furnizate astfel încât clientul să aibă posibilitatea de a le salva, pentru a le consulta ulterior.

 

  1. Bunurile – vânzarea și livrarea

 

3.1 Descrierea bunurilor, cantitatea, calitatea, prețul, TVA-ul, asigurarea, o eventuală taxă ecologică și costurile de livrare (în special costurile de ambalare și livrare a bunurilor) sunt prezentate pe site-ul nostru, în catalog, pe pagina de comandă sau în formularul de comandă. Ilustrațiile, descrierile și celelalte informații privind anumite bunuri – exceptând prețul, TVA-ul, costurile de livrare și eventuala taxă ecologică – sunt orientative și furnizate exclusiv pentru a servi drept referință. Horteka nu își asumă obligații urmare a erorilor sau greșelilor evidente din ofertă și/sau acord. Clientul poate verifica și modifica datele pe care le-a introdus prin intermediul site-ului web, înainte de finalizarea comenzii. Clientul finalizează comanda printr-un clic pe butonul "Finalizează comanda". Informațiile furnizate în comandă vor fi considerate corecte de către Horteka. Validitatea comenzii este condiționată de completarea tuturor datelor obligatorii din formularul de comandă.

3.2 Horteka poate modifica unilateral contractul în cazul în care una dintre cerințele clientului menționate în comandă nu poate fi îndeplinită. După ce Horteka a informat clientul cu privire la modificarea apărută, clientul are dreptul de a se retrage din contract în termen de 14 zile.

3.3 Odată ce un client plasează o comandă la Horteka, aceasta va fi confirmată în cel mai scurt timp posibil. În eventualitatea în care comanda a fost plasată în format electronic, Horteka va confirma comanda imediat, prin aceleași mijloc de comunicare ales de către client. Această confirmare este transmisă în mod automat și nu reprezintă încheierea unui contract. Contractul de achiziție se încheie numai după ce comanda a fost acceptată de Horteka. Notificarea de acceptare a comenzii este transmisă la adresa de e-mail a clientului. În cazul în care există o eroare tehnică evidentă din partea Horteka în ceea ce privește indicarea prețului bunurilor pe site-ul web sau în timpul procesului de comandă, Horteka nu este obligată să livreze bunurile clientului la acest preț evident incorect, chiar dacă clientului i s-a trimis o confirmare de primire a comenzii în conformitate cu Termenii și condițiile. În acest caz, Horteka informează clientul fără întârzieri nejustificate cu privire la eroare și îi transmite acestuia o ofertă revizuită. După ce Horteka a informat clientul cu privire la ajustare, clientul are dreptul de a se retrage din contract în termen de 14 zile.

3.4 Horteka își propune să livreze toate bunurile comandate în termenul de livrare agreat. Livrarea bunurilor depinde de fiecare dată de disponibilitate sau de oricare altă situație privind stocurile. Horteka vă va informa în eventualitatea în care comanda dumneavoastră nu poate fi livrată integral. În cazul în care comanda este parțial indisponibilă, Horteka poate livra doar o parte din comandă - dreptul dumneavoastră de a anula întreaga comandă nu este afectat.

3.5 Dacă produsul comandat este livrat deteriorat sau cu defecte, ori produsul este greșit, vă rugăm, informați serviciul de relații cu clienții prin e-mail sau telefonic în termen de 14 zile de la primire. Serviciul de relații cu clienții va dispune ulterior o rambursare sau o înlocuire.

3.6 Horteka va lua toate măsurile posibile pentru a vă expedia comanda în cel mai scurt timp posibil.

3.7 Horteka va livra bunurile la adresa specificată în comandă. Prin urmare, este important ca această adresă să fie corectă. În cazul în care nu veți fi acasă atunci când Horteka va livra produsele comandate, vă rugăm să vă asigurați că indicați exact locul unde doriți depozitarea bunurilor. Cu excepția cazului în care acest lucru este contrar legii, Horteka nu va fi răspunzătoare pentru nicio pierdere sau deteriorare a bunurilor, dacă acestea sunt livrate conform instrucțiunilor dumneavoastră. În cazul în care, în urma solicitării dumneavoastră ar putea fi necesară o nouă livrare a bunurilor sau o livrare în alt mod decât cel specificat în comandă, veți fi obligat să plătiți pentru costul noii livrări sau costul oricărei alte metode de livrare.

3.8 Plantele vii trebuie să fie plantate cât mai curând posibil după livrare. Vă recomandăm să deschideți pachetul livrat imediat după primirea acestuia, pentru a putea începe să vă îngrijiți de bunuri, exceptând cazul în care doriți să vă exercitați dreptul de retragere, conform descrierii de la articolul 4..          

3.9 Puteți modifica sau anula comanda fără nicio taxă suplimentară până în ziua anterioară începerii procesului de ambalare a comenzii. În acest scop, vă rugăm să contactați departamentul de relații cu clienții. Vă rugăm să rețineți că modificările sau anularea comenzilor sunt posibile numai dacă primim instrucțiunile dumneavoastră înainte de ambalare.  

3.10 Produsele sunt livrate la adresa clientului, sau la o altă adresă/locație specificată în comandă, prin firma de curierat Fan courier.
Costurile aferente livrării sunt gratuite în cazul comenzilor de peste 400 lei, iar în cazul comenzilor cu valoare mai mică de 100 lei, se percepe o taxă suplimentară de 6 lei în plus față de costurile de livrare.

 

  1. Dreptul de retragere (anulare a comenzii)

 

4.1 Aveți dreptul de a vă retrage din contract (returna comanda) în termen de 14 zile de la primirea bunurilor. Dacă doriți să vă exercitați dreptul de retragere, vă rugăm să utilizați modelul de formular de retragere de la finalul paginii. Dacă nu aveți acces la internet, puteți contacta departamentul de relații cu clienții, indicând numărul de client și numărul de comandă. Vă rugăm să nu returnați produsele Horteka înainte de a fi instruit în acest sens (Horteka garantează întotdeauna calitatea produselor sale și, datorită naturii acestora, adesea nu este posibilă reutilizarea lor). Obiectivul Horteka este de a nu genera vreun impact negativ asupra mediului.  Dacă alegeți să returnați bunurile, acestea trebuie trimise, de preferință în ambalajul lor original, la adresa de pe factură. Horteka vă va rambursa suma plătită, inclusiv orice taxă de mediu și costurile de expediere. Horteka nu este obligată să vă ramburseze suma plătită până când nu primește bunurile de la dumneavoastră sau până când nu dovediți că bunurile au fost returnate.

4.2 Clientul este responsabil pentru costurile directe asociate returnării produsului.

4.3 Pe perioada în care clientul își poate exercita dreptul de retragere, acesta se va asigura de manipularea cu grijă a produsului și ambalajului. Clientul va despacheta sau va utiliza produsul doar în măsura necesară pentru a stabili natura, caracteristicile și funcționarea produsului. Ideea de bază este că acesta trebuie să manipuleze și să inspecteze produsul în același mod în care ar proceda într-un magazin.

4.4 Clientul este răspunzător pentru orice diminuare a valorii produsului, ca urmare a modului în care a fost manipulat, în cazul în care nu a acționat în conformitate cu alineatul precedent.

4.5 Avem dreptul de a ne retrage din contractul de vânzare din cauza finalizării stocului, a indisponibilității bunurilor sau în cazul în care producătorul, importatorul sau furnizorul bunurilor a întrerupt producția sau importul acestora. Într-o astfel de situație, vă vom informa imediat prin intermediul adresei de e-mail furnizate în comanda dumneavoastră și vă vom rambursa toate sumele de bani, inclusiv costurile de ambalare și de livrare, primite din partea dumneavoastră, în același mod specificat de dumneavoastră, în termen de 14 zile de la notificarea de anulare.

 

  1. Prețurile și plata

5.1 Toate prețurile sunt exprimate în moneda locală și sunt corecte la data publicării. Cu toate acestea, ele pot fi modificate. Împreună cu prețul, clientul este obligat să plătească vânzătorului costurile legate de ambalarea și livrarea bunurilor (în special cheltuielile de expediere) în cuantumul convenit, TVA și orice taxă de mediu.

5.2 Horteka își rezervă dreptul, în conformitate cu legea, de a solicita informații cu privire la capacitatea clientului de a-și îndeplini obligațiile de plată față de Horteka. Pe baza informațiilor obținute, Horteka are dreptul de a refuza să încheie un contract cu clientul sau de a solicita clientului să îndeplinească anumite cerințe specifice.

5.3 Cerințele speciale, așa cum sunt menționate la punctul 5.2, înseamnă, printre altele, obligația de a efectua plăți în avans sau de a plăti facturile scadente anterioare care nu au fost încă achitate.

5.4 Prețurile nu includ costurile de expediere (în special cheltuielile de expediere și de ambalare) și includ TVA la cota actuală sau taxa ecologică. Horteka garantează că prețurile produselor listate în magazinul online sau în catalog nu vor fi majorate pentru comenzile primite în perioada de valabilitate a acestor oferte, cu excepția erorilor menționate la punctul 3.3 și 5.5. Prețurile indicate în catalog, în magazinul online sau pentru oferte speciale pot varia. În cazul în care cotele de TVA sau orice alte taxe de mediu sunt majorate în timpul perioadei de valabilitate a oricărei oferte, Horteka își rezervă dreptul de a percepe aceste sume suplimentare de la client. În acest caz, clientul are opțiunea de a rezilia contractul în termen de 14 zile de la data la care Horteka îl informează pe client cu privire la această modificare.

5.5 În cazul în care se indică un preț incorect pentru bunuri din cauza unei erori evidente, fie la nivel de unitate, fie ca urmare a activării unei acțiuni, Horteka nu este obligată să furnizeze bunurile la prețul incorect, chiar dacă clientul se bazează în mod greșit pe acesta. Reducerile apărute asupra prețului de achiziție al bunurilor nu pot fi combinate între ele, cu excepția cazului în care vânzătorul și clientul au convenit altfel sau dacă se specifică altfel pe bunuri. În astfel de cazuri, Horteka vă poate informa cu privire la prețul corect și vă poate întreba dacă sunteți de acord cu prețul modificat.

5.6 Horteka acceptă plata comenzilor prin următoarele modalități:

- Plata la livrare

- Plata prin card bancar

5.7 Clientul este obligat să informeze imediat Horteka cu privire la orice inexactitate în datele de plată furnizate sau declarate.

 

  1. Garanția

 

6.1 Puteți înainta reclamații pentru calitatea defectuoasă a bunurilor furnizate în perioada de timp stabilită mai jos:

  • Horteka oferă garanție pentru toți bulbii și semințele de flori pe o perioadă de un (1) an de la data primirii produselor de către client
  • Horteka oferă garanție pentru toate plantele de apartament, plantele perene, plantele cu rădăcini nude și copacii, de creștere și înflorire pe o perioadă de șase (6) luni de la data primirii bunurilor de către client
  • Horteka oferă garanție pentru restul produselor pe o perioadă de doi (2) ani de la data primirii bunurilor de către client
  • În funcție de promoțiile de marketing, Horteka oferă posibilitatea de a returna bunurile în termen de 30 de zile de la primirea acestora, cu condiția ca bunurile să fie în ambalajul lor original, să fie complete și să nu fie deteriorate sau folosite. Prețul serviciului este indicat în catalog, în magazinul online sau poate varia în cazul unor oferte speciale.

6.2 Garanția intră în vigoare la data la care clientul primește bunurile. De asemenea, garantează calitatea și/sau utilitatea produselor furnizate în conformitate cu specificațiile menționate. În cazul în care Horteka acceptă reclamația dumneavoastră și vă solicită returnarea produsului (produselor), va plăti și costul returnării bunurilor. Orice costuri suportate ca urmare a cererilor de despăgubire nerecunoscute vor fi apoi suportate de client.

6.3 În baza acestei garanții nu pot fi făcute solicitări dacă:

  • Daunele apar ca urmare a unui comportament intenționat, imputabil sau neglijent din partea clientului sau a unui terț;
  • Bunurile sunt utilizate sau întreținute necorespunzător;
  • Apar urme normale de uzură;
  • Apar deteriorări ale produsului din cauza nerespectării instrucțiunilor de utilizare.

6.4. Vânzătorul informează clienții că nu dispune de spații în care bunurile pot fi revendicate/depozitate. Reclamațiile/garanția pot fi înaintate către serviciul de relații cu clienții Horteka, la adresa OP 20 CP 17 București, sector 2, la numărul de telefon 021 408 00 30 sau pe adresa de e-mail: info@horteka.ro . Atunci când înaintați o reclamație/garanție, vă rugăm să nu returnați produsele Horteka împreună cu reclamația/garanția înainte de a fi instruit despre cum să faceți acest lucru (Horteka garantează întotdeauna calitatea produselor sale și, datorită naturii lor, adesea nu este posibilă reutilizarea acestora). Clientul nu are dreptul de a înainta o reclamație/garanție dacă clientul știa că articolul era defect înainte de preluarea bunului sau dacă clientul a cauzat defectul.

 

  1. Responsabilitatea

 

7.1 Horteka răspunde de daune exclusiv în măsura în care riscul este asigurabil în mod rezonabil.

7.2 Horteka nu va fi răspunzătoare pentru daune dacă, în conformitate cu rațiunea și corectitudinea, acestea sunt cauzate de vina personală, acte imputabile, imprudență, comportament intenționat sau alte acte sau omisiuni ale clientului.

7.3 În momentul primirii bunurilor de la transportator, clientul este obligat să verifice integritatea ambalajului bunurilor și, în caz de defecte, să anunțe imediat transportatorul. În cazul în care se constată că ambalajul este deteriorat, ceea ce indică o intruziune neautorizată în transport, clientul poate să nu accepte coletul de la transportator.

7.4 Clientul dobândește dreptul de proprietate asupra bunurilor prin plata integrală a prețului de achiziție a bunurilor, inclusiv a costurilor de ambalare și de livrare, dar nu înainte de a lua în primire bunurile. Răspunderea pentru distrugerea, deteriorarea sau pierderea accidentală a bunurilor este transferată clientului în momentul preluării bunurilor sau în momentul în care clientul era obligat să preia bunurile, dar nu a făcut acest lucru, încălcând contractul de vânzare-cumpărare.

 

  1. Declinarea responsabilității privind site-ul web și catalogul

 

8.1 Gama de produse poate fi modificată în orice moment. Horteka va depune eforturi rezonabile din punct de vedere comercial, pentru a se asigura că site-ul său web este actualizat. Cu toate acestea, informațiile și specificațiile furnizate sunt doar cu titlu informativ și pot fi modificate fără notificare prealabilă. De regulă, fotografiile publicate pe site-ul web sunt exacte, dar pot prezenta diferențe minore de culoare, formă și dimensiune.

8.2 Conținutul site-ului web este destinat exclusiv vizitatorilor care îl accesează din regiuni geografice aflate în zona de livrare. Horteka nu este responsabilă pentru conținutul altor site-uri web de la care se face trimitere.

8.3 Dacă aveți nevoie de clarificări sau de detalii suplimentare cu privire la sfaturile sau informațiile furnizate pe site, vă încurajăm să contactați departamentul nostru de relații cu clienți. Horteka nu este responsabilă pentru nicio pierdere, daună sau prejudiciu ce pot apărea de pe urma acestei asistențe, acestor sfaturi sau informații.

8.4 Horteka nu este răspunzătoare pentru erorile care rezultă din intervenția unor terți în magazinul online sau ca urmare a utilizării acestuia contrar scopului său. Atunci când utilizează magazinul online, clientul nu trebuie să folosească proceduri care ar putea avea un impact negativ asupra funcționării acestuia și nu trebuie să desfășoare nicio activitate care i-ar putea permite lui sau unor terțe părți să intervină sau să utilizeze fără autorizație software-ul sau alte componente care alcătuiesc magazinul online și să utilizeze magazinul online sau componentele sau software-ul acestuia într-un mod care ar fi contrar scopului sau intenției sale.

 

  1. Drepturile de proprietate intelectuală

 

9.1 Informațiile și sfaturile publicate pe site-ul web sau în alte publicații Horteka sunt concepute exclusiv pentru uz personal și pot fi interpretate doar ca o reprezentare a „practicilor recomandate”.

9.2 Horteka, sau persoanele care au acordat dreptul de utilizare companiei Horteka dețin drepturile de autor asupra tuturor textelor scrise, fotografiilor, graficii și conținutului site-ului web, cataloagelor și al altor publicații, în asociere cu selecția și comandarea acestora, inclusiv toate compilațiile software, acestea fiind protejate în mod corespunzător. Toate drepturile sunt rezervate.

9.3 Nicio parte a acestui site web nu poate fi reprodusă, în niciun fel, mecanic sau electronic, inclusiv prin fotocopiere, modificată sau utilizată în alt mod fără a obține în prealabil acordul scris din partea Horteka sau a deținătorului dreptului de proprietate intelectuală.

9.4 Orice nume, logo, slogan sau alte declarații, pot fi mărci comerciale aparținând Horteka sau mărci comerciale ale unei alte persoane sau companii. Orice utilizare neautorizată a unei mărci comerciale este ilegală. Nu aveți permisiunea de a copia, reproduce, trimite, distribui sau exploata comercial textul și imaginile protejate, ori să creați lucrări sau conținut derivat din aceste materiale sau să ajutați alte persoane să facă acest lucru. Dacă luați cunoștință de o astfel de distribuție sau exploatare comercială, vă rugăm să informați imediat Horteka în acest sens.

9.5 Acceptați faptul că, în urma încărcării materialelor pe site-ul web Horteka, acordați Horteka, partenerilor, licențiatorilor și cesionarilor noștri o licență irevocabilă, continuă, cu titlu gratuit și valabilă la nivel mondial pentru utilizarea materialelor respective, atât în cadrul, cât și în afara domeniului Horteka. Licența acoperă copierea, distribuirea, difuzarea și orice alt tip de transmitere, precum și ajustarea și editarea materialelor.

 

  1. Procedura de soluționare a litigiilor și reclamațiilor consumatorilor

 

10.1 Horteka încurajează clienții să trimită toate reclamațiile prin e-mail la adresa info@horteka.ro. Horteka va încerca să rezolve reclamația dumneavoastră în mod satisfăcător. Cu toate acestea, în cazul în care reclamația nu poate fi soluționată în acest mod, clientul consumator poate utiliza și platforma online de soluționare a litigiilor a Comisiei Europene. Această platformă este disponibilă la http://ec.europa.eu/odr .

Adresa de contact, în temeiul Regulamentului, privind soluționarea online a litigiilor în materie de consum în Republica Cehă este Centrul European al Consumatorilor din Republica Cehă, situat la adresa Štěpánská 567/15, 120 00 Praga 2, adresa de internet: http://www.evropskyspotrebitel.cz .

10.2 Autoritatea cehă de inspecție comercială, cu sediul social la adresa Štěpánská 567/15, 120 00 Praga 2, nr. de identificare: 000 20 869, adresa de internet: https://adr.coi.cz/cs , este competentă pentru soluționarea extrajudiciară a litigiilor de consum care decurg din contractele de cumpărare.

10.3 Contractele dintre Horteka și clienții săi, referitoare la acești Termeni și condiții generale se supun exclusiv legilor din Republica Cehă.

 

  1. Informații suplimentare

 

11.1 Nerespectarea de către dumneavoastră sau Horteka a drepturilor legale în conformitate cu acești ”Termeni și condiții”, nu va împiedica exercitarea altor drepturi legale sau depunerea ulterioară a unei plângeri în legătură cu acest drept legal.

11.2 În cazul în care o instanță sau o autoritate competentă din orice jurisdicție consideră că oricare dintre dispozițiile acestor ”Termeni și condiții” este invalidă, ilegală sau inaplicabilă, acestea nu vor mai fi considerate ca făcând parte din acest regulament și nu vor avea niciun efect asupra caracterului executoriu al celorlalte dispoziții menționate mai sus sau asupra validității, legalității și caracterului executoriu al oricărei dispoziții în orice altă jurisdicție.

11.3 Contractul de achiziție, inclusiv ”Termenii și condițiile”, sunt arhivate de Horteka în format electronic și nu sunt accesibile.

11.4 ”Termenii și condițiile” și contractul de achiziție sunt redactate în limba română.

11.5 Horteka poate modifica sau completa formularea acestor ”Termeni și condiții”. Prezenta dispoziție nu afectează drepturile și obligațiile care apar la data încheierii contractului de cumpărare, care continuă să fie guvernate de formularea termenilor și condițiilor aflate în vigoare la acea dată.

11.6 Horteka nu este obligată de niciun cod de conduită în legătură cu clientul, care ar fi obligatoriu pentru aceasta sau la care ar adera în mod voluntar.


Formular de retragere din contract

Puteți transmite acest formular prin poștă sau prin e-mail

- Prin poștă: OP 20 CP 17, sector 2 București

- Prin e-mail: info@horteka.ro

Numărul comenzii:

Numărul facturii:

Data facturării:

Nume:

Adresă:

Cod poștal + oraș:

Doresc să îmi exercit dreptul de retragere din contract, în special pentru următoarele produse (puteți găsi aceste informații pe factură sau pe alt document):

Numărul facturii / comenzii:

 

 

 

Semnătura:                           

Data:

                               

Puteți găsi informații detaliate despre posibilitatea de a vă retrage din contract în Termeni și condiții.